مقاله

ارسال بار با کشتی

ارسال بار با کشتی | البرز کارگو

البرز کارگو یک شرکت حمل و نقل دریایی است که به صورت تخصصی در زمینه ارسال بار با کشتی فعالیت می کند. این شرکت در حوزه حمل و نقل بین المللی بار خدمات دهی می کند. هلدینگ البرز، با داشتن سالها سابقه در این زمینه و شرکای بین المللی خود، توانسته پروژه های بین المللی زیادی را به ثمر برساند. برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه حمل بار با کشتی، می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید تا همکاران ما در البرز کارگو یک مشاوره تخصصی در این زمینه به شما ارائه کنند. 


02122270094


02122270095

حمل بار با استفاده از کشتی یکی از روش‌ های حمل و نقل بین المللی است که برای ارسال بار به کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش در مقایسه با روش حمل جاده‌ای و ریلی مزایای بیشتری داشته و امکان حمل حجم بالایی از بار را فراهم می‌کند. در روش حمل و نقل دریایی از انواع کشتی‌های باربری استفاده می‌شود و بسته به نوع کالا روش حمل بار نیز متفاوت خواهد بود. 

منظور از حمل بار با کشتی چیست؟ 

حمل و نقل دریایی یکی از روش‌خای رایج ارسال بار به اقصی نقاط جهان است که این امکان را فراهم می‌کند تا حجم زیادی از کالاهای مختلف را با کمترین هزینه به مقصد ارسال کرد. حمل بار در این روش از طریق دریا صورت می‌گیرد. روش حمل دریایی در مقایسه با روش هوایی سرعت کمتری دارد اما با این روش می‌توان بار را تا مسافت‌های خیلی دور ارسال کرد. البته شاید این کار کمی زمان بر باشد اما هزینه‌ای که برای حمل بار صرف می‌شود بسیار کمتر خواهد بود. 

برای ارسال بار خود به هر نقطه از جهان که بخواهید می‌توانید از تیم حرفه‌ای البرز کارگو کمک گرفته و تمامی مراحل ارسال بار را به ما بسپارید. تیم البرز کارگو با ارائه بهترین خدمات، بدون نیاز به واسطه تمامی مراحل را با کمترین هزینه انجام داده و بار شما را به مقصد ارسال می‌نماید. برای دریافت مشاوره و راهنمایی‌های لازم با شماره تلفن‌های شرکت تماس حاصل فرمایید. 

روش‌ های ارسال بار با کشتی

کالاها با توجه به حجم و نوع بار به چندین روش مختلف حمل می‌شوند. رایج‌ترین روش ارسال بار با استفاده از کشتی بدین شرح است: 

  • استفاده از یک یا چندین کانتینر برای حمل بار به داخل کشتی و جابجایی آن 
  • استفاده از کانتینرهای مشترک برای بارهای کم حجم و کوچک 
  • حمل بار با استفاده از کامیون‌های حمل بار، در این روش کامیون وارد کشتی شده و همراه با بار به مقصد حمل می‌شود 
  • حمل بارهای فله که با استفاده از کشتی‌هایی که دارای مخزن مخصوص هستند انجام می‌شود

مزایای ارسال بار با کشتی 

حمل بار به روش دریایی در مقایسه با سایر روش‌های دیگر مزایای بسیاری برای تاجران و بازرگانان به همراه دارد:

ظرفیت بالای جابجایی کالا 

در روش حمل و نقل بین المللی دریایی تاجران می‌توانند حجم بالایی از محصولات مختلف را جابجا کنند. در این روش هیچ محدودیتی از نظر ظرفیت وجود ندارد و هر کشتی باربری قادر است تعداد زیادی کانتینر را جابجا کند. در نتیجه معمولا برای حمل ارسال بار در حجم و اندازه بزرگ از این روش استفاده می‌شود. برای اطلاع از قیمت حمل بار بر اساس وزن با شماره تلفن‌های شرکت تماس بگیرید. 

قوانین و مقررات کمتر 

قوانین و مقرراتی که برای ارسال بار با کشتی تعریف شده است بسیار کمتر و ساده‌تر از روش‌های دیگر حمل و نقل بین المللی است. بیشتر مقررات در مورد کالاهای خطرناک و فاسد شدنی هستند که بایستی از سوی ارسال کننده رعایت شوند. کالاهای خطرناک و ممنوعه برای ارسال با کشتی عبارتند از کالاهای قابل اشتعال، کالاهای سمی یا خورنده، مواد مغناطیسی، مواد شیمیایی مانند اسیدها، موادی که برای سلامت عمومی خطرناک هستند مانند انواع پوست دباغی نشده و … 

کاهش آلودگی‌های زیستی 

میزان آلودگی تولید شده توسط کشتی‌ها بسیار کمتر از سایر وسایل نقلیه مانند کامیون، تریلی و قطار هستند. مقدار دی اکسید کربن تولید شده توسط کشتی بسیار کمتر از سایر وسایل بوده و به همین دلیل این روش یک روش مورد تایید و بهینه است که خطری برای محیط زیست ایجاد نمی‌کند. 

چند نکته مهم برای ارسال بار با کشتی 

در صورتی که قصد دارید کالایی را با استفاده از روش دریایی به کشور دیگری ارسال کنید، بایستی به چند نکته مهم توجه داشته باشید. برخی از افراد از روش حمل و نقل ترکیبی استفاده می‌کنند. در این روش نیمی از مسیر با استفاده از سایر روش‌های حمل و نقل انجام می‌شود و بار در ادامه مسیر با استفاده از کشتی به مقصد ارسال می‌گردد. به طور کلی برای ارسال بار به روش دریایی یا ترکیبی چند نکته مهم را باید در نظر داشته باشید: 

در مورد روش ارسال بار تحقیق کنید

پیش از ارسال بار بایستی در مورد نحوه بارگیری و حمل بار اطلاعات کافی کسب کنید و مطمئن شوید که بار شما توانایی تحمل فشار و تکان‌های ناشی از حرکت کشتی و مراحل بارگیری را دارد. این مسئله در مورد بارهای بزرگ و ظریف از اهمیت بیشتری برخوردار است. به همین دلیل پیش از ارسال بار با افراد متخصص مشورت کنید. 

کالا را در بسته بندی مناسب قرار دهید

برای جلوگیری از خسارت و آسیب دیدن بار بهتر است از بسته بندی‌های دو جداره استفاده کنید تا بار در اثر رطوبت و عوامل محیطی آسیب نبیند. دقت داشته باشید که انتخاب بسته بندی مناسب نوعی سرمایه گذاری محسوب می‌شود و این اطمینان را به شما می‌دهد که بار شما سالم به مقصد خواهد رسید. 

از ضربه گیرها استفاده کنید

درست است که نوع بسته بندی در محافظت از بار نقش مهمی دارد اما نباید از تاثیر ضربه گیرها غافل شد. برای اطمینان از سلامت بار بهتر است از ضربه گیر استفاده کنید تا در اثر تکان‌های شدید آسیبی به بار وارد نشود. این نکته در حمل بار با کشتی اهمیت بالایی دارد زیرا شرایط دریا همیشه ساکن و ثابت نیست و بار برای مدتی طولانی بر روی کشتی قرار دارد. 

مراحل ارسال بار با کشتی 

حمل و نقل بار با استفاده از کشتی مراحل خاص خود را دارد که بدین شرح است: 

  • دریافت مشاوره در مورد نحوه ارسال بار و انتخاب روش مناسب برای بارگیری 
  • بسته بندی کالا و تهیه لیست 
  • بارگیری کالا و حمل آن به گمرک 
  • انجام امور تشریفاتی گمرک از جمله بازرسی بار 
  • انجام سمپاشی کانتینرها 
  • تحویل بار به کشتی رانی
  • بیمه بار 
  • صدور بارنامه 
  • ارسال بار به سمت مقصد 

هزینه بار بسته به نوع بار، حجم و وزن آن متفاوت خواهد بود و پس از ارزیابی‌ های اولیه به اطلاع فرد متقاضی خواهد رسید. 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *