مقاله

فریت بار هوایی

فریت بار هوایی | البرز کارگو

شرکت حمل و نقل هوایی بین المللی آسمان بیکران البرز یکی از زیر مجموعه شرکت های هلدینگ البرز است که به صورت بین المللی اقدام به ارائه خدمات فریت بار هوایی به سراسر جهان کرده است. 

هلدینگ البرزکارگو غیر از ارسال بار هوایی بین المللی، با همکاری شرکای بین المللی خود در سراسر دنیا در زمینه های حمل و نقل بین المللی جاده ای، ریلی و دریایی نیز فعالیت می کند و آماده است تا همکاری موفقی را در این زمینه با شما آغاز کند. برای دریافت مشاوره تخصصی در این زمینه با شماره های زیر تماس بگیرید.

آدرس: تهران، میرداماد خیابان رودبار شرقــــی کوچه فلسفی، پلاک 2 ساختمان فلسفــــی طبقه 6، واحد 27


02122270094


02122270095

آیا درباره فریت بار به صورت هوایی اطلاعی دارید؟ آیا تا کنون برایتان پیش آمده است که بخواهید باری را با استفاده از روش حمل و نقل هوایی به کشوری دیگر ارسال کنید؟ آیا با مراحل و قوانین فریت بار آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید هزینه ارسال بار با هواپیما چقدر است؟ قوانین فریت در هر کشور بر اساس قوانین و مقررات همان کشور متفاوت است. در این بخش می‌خواهیم با مفهوم فریت بار و مراحل ارسال بار به این روش بیشتر آشنا شویم. 

در سفرهای هوایی هر مسافر اجازه دارد بین 20 الی 30 کیلوگرم بار با خود حمل کند و اگر بار وی بیشتر از این مقدار باشد بایستی جریمه اضافه بار را پرداخت کند تا بتواند بار خود را به هواپیما انتقال دهد. اما راه بهتری برای کاهش هزینه‌ها وجود دارد که بدون نیاز به پرداخت جریمه بتوان هر مقدار بار را که بخواهید به کشور مقصد حمل کنید. فریت یک روش سریع و مطمئن است که این امکان را به مسافر می‌دهد تا بار بیشتری را با خود به کشور مقصد ببرد. 

فریت معمولا با استفاده از هواپیماهای مسافربری انجام می‌شود و مسافران می‌توانند علاوه بر بار مجاز مقدار بیشتری کالا با خود به کشور مقصد ببرند. هزینه این روش در مقایسه با ارسال با به روش حمل و نقل هوایی کمتر است. مراحل فریت بار هوایی بدین شرح است: 

  • چند روز پیش از تاریخ پرواز به فرودگاه مراجعه کرده و از مسئول فریت درباره شرایط ارسال بار و دریافت مجوزها سوال کنید
  • پس از دریافت اجازه از مسئول فریت، بار را به دایره ارزیابی گمرک فرودگاه برده و تشریفات اداری را انجام دهید
  • در صورتی که ارسال بار را به هلدینگ البرز کارگو سپرده باشید، تمامی مراحل توسط افرادی متخصص انجام خواهد شد و روند ارسال بار به اطلاع شما خواهد رسید
  • صدور بارنامه توسط شرکت حمل و نقل بین المللی هوایی و تگ بار 
  • چسباندن تگ بر روی کالاها و ارسال بار برای بارگیری 

بسته بندی کالاها بایستی بر اساس استانداردهای کشور مقصد انجام شود تا در زمان ارسال و حمل بار آسیبی به آنها وارد نشود. 

مزایای ارسال بار به روش فریت 

ارسال بار با استفاده از روش حمل و نقل بین المللی هوایی برای مسافر مزایای متعددی به همراه دارد که بدین شرح است: 

هزینه کمتر

در صورتی که مسافر اضافه بار داشته باشد بایستی در زمان پرواز به ازای هر کیلوگرم اضافه وزن 20 یورو جریمه نقدی پرداخت کند تا بار وی به قسمت حمل بار انتقال داده شود. در حالی که برای ارسال بار به روش فریت هوایی به ازای هر کیلوگرم تنها 4 دلار باید پرداخت شود. در نتیجه هزینه ارسال بار بسیار کمتر از زمانی خواهد بود که مسافر بخواهد بار را همراه با خود به کشور مقصد برساند. بدین ترتیب ارسال بار به این روش به سود مسافر بوده و این امکان برای وی وجود دارد که بتواند بار بیشتری را به کشور مقصد ارسال کند. 

تضمین سلامت بار 

از دیگر مزایای استفاده از این روش، سالم رسیدن بار به مقصد است. هر کالا با استفاده از روش‌های مناسب بسته بندی می‌شود و برای هر بسته شماره‌ای در نظر گرفته می‌شود. بدین ترتیب به دلیل این که هر بسته دارای لیبل و شماره است امکان گم شدن بسته‌ها وجود نداشته و به راحتی می‌توان موقعیت بسته‌ها را پیگیری کرد. علاوه بر این بسته‌ها به دلیل بسته بندی مناسب، بدون وارد شدن کوچکترین آسیبی به مقصد ارسال می‌شوند. 

امکان انتخاب ایرلاین 

یکی از مهمترین مزایای ارسال بار به روش فریت این است که مسافر می‌تواند ایرلاین را انتخاب نموده و زمان ارسال بار را مشخص کند. با این روش می‌توان مقرون به صرفه‌ترین ایرلاین را انتخاب کرد و در هزینه ارسال بار صرفه جویی نمود. 

امکان رهگیری بار به صورت آنلاین 

در صورتی که بار توسط شرکت کارگو هوایی به کشور مقصد ارسال شود این امکان وجود دارد که بتوانید مراحل ارسال بار را به صورت آنلاین پیگیری کنید و از روند ارسال بار و زمان تقریبی رسیدن آن به مقصد مطلع شوید. 

مراحل فریت بار هوایی

در این بخش مراحل فریت بار توسط شرکت البرز کارگو را مرحله به مرحله مورد شرح خواهیم داد: 

دریافت بار از گیرنده 

در صورتی که قصد داشته باشید به روش فریت باری را به کشوری دیگر ارسال کنید ابتدا بایستی با شرکت تماس بگیرید و مشخصات بار و مقدار تقریبی آن را به کارشناسان اطلاع دهید. 

بسته بندی 

در مرحله بعد شرکت تمامی کالاها را بسته بندی می‌کند و کالاهای حساس و شکستنی را در داخل جعبه‌های چوبی و مقاوم قرار می‌دهد تا در طول بارگیری و جابجایی نشکند و آسیب نبیند. 

انتقال بار به فرودگاه 

پس از بسته بندی و جمع آوری بار، بسته‌ها با استفاده از خودروهای مجهز به فرودگاه انتقال داده می‌شوند تا تشریفات گمرکی انجام شود. در این مرحله مسئول گمرک بسته‌ها را بررسی کرده و در صورتی که کالای ممنوعه در میان بار وجود داشته باشد آن را جدا می‌کند. 

تشریفات گمرکی 

پس از بررسی بار، بسته‌ها بر اساس وسایل موجود در آنها شماره گذاری شده و لیستی از وسایل تهیه می‌شود. سپس بارنامه صادر شده و اطلاعات بار به طور کامل در داخل آن درج می‌گردد. دریافت مجوزهای لازم برای ارسال بار در این مرحله توسط شرکت البرز کارگو انجام می‌شود. 

تحویل بار به ایرلاین 

پس از صدور بارنامه، بسته‌ها به خطوط هوایی مورد نظر تحویل داده می‌شود تا مراحل بارگیری انجام شود. همراه داشتن بارنامه در این مرحله بسیار مهم است و به عنوان یک سند رسمی و با اهمیت محسوب می‌شود. 

در صورتی که قصد دارید بار خود را به روش فریت هوایی به کشور مقصد ارسال کنید بایستی مدارکی از جمله اصل و کپی کارت ملی، بلیط پرواز، اصل و کپی پاسپورت، آدرس و تلفن گیرنده در کشور مقصد و فرم مربوط به گمرک را به شرکت البرز کارگو ارائه نمایید. همچنین شما می توانید حمل هوایی وسایل منزل خود را به این شرکت بسپارید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *