مقاله

حمل و نقل هوایی وسایل منزل به سراسر جهان

حمل و نقل هوایی وسایل منزل به سراسر جهان | البرز کارگو

شرکت آسمان بی کران البرز، یکی از پیشروان در حمل و نقل هوایی وسایل منزل به سراسر جهان است. با تیم حرفه‌ای و مجرب، آنها خدمات بسته‌بندی، حمل و نقل و ترتیب دهی در مقصد را ارائه می‌دهند. با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و شبکه‌ی شرکای بین‌المللی، آسمان بی کران البرز به شما امکان می‌دهد وسایل منزل خود را به آرامش و با اطمینان به مقصد منتقل کنید. برای دریافت مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید.


02122270094


02122270095

زمانی که قصد می‌کنیم به کشوری دیگر مهاجرت کنیم، یک دغدغه بزرگ ما این خواهد بود که لوازم منزل را چطور با خود به کشور مورد نظر ببریم تا مجبور نباشیم آنها را دوباره خریداری کنیم. خوشبختانه با وجود سرویس حمل و نقل هوایی وسایل منزل دیگر نگرانی در این مورد وجود ندارد و به راحتی می‌توان وسایل خانه را با روشی امن و سریع به کشور مقصد ارسال کرد. در این جا می‌خواهیم با حمل و نقل هوایی وسایل منزل که یکی از خدمات بسیار مهم و کاربری شرکت البرز کارگو است آشنا شویم. 

حمل و نقل هوایی چیست؟

نوعی روش حمل و نقل که برای جابجایی بارهای بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد، روش حمل و نقل هوایی نام دارد. در این روش از انواع هواپیماهای باربری برای حمل و نقل کالا استفاده می‌شود و در مقایسه با سایر روش‌ها مطمئن‌تر و بسیار سریع‌تر است. یکی از کاربردهای روش حمل و نقل هوایی، ارسال لوازم منزل به کشورهای دیگر است. افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را دارند معمولا بخشی از لوازم خانه خود را به روش فریت بار هوایی با خود به کشور مقصد می‌برند. 

دلایل استفاده از حمل و نقل هوایی برای ارسال وسایل منزل 

یکی از دلایل استفاده از روش حمل و نقل هوایی، امکان ارسال وسایل در کمترین زمان ممکن است. با استفاده از این روش دیگر نیازی نیست ماه‌ها منتظر بمانید تا وسایل به دست شما برسد. این روش برای افرادی که می‌خواهند در کشور دیگر زندگی کنند و قصد دارند برخی از لوازم ضروری را با خود ببرند بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. 

قوانین حمل و نقل هوایی وسایل منزل

بر اساس قانون حمل و نقل هوایی، تمام محموله‌ها باید درست و بر اساس قوانین بین المللی بسته بندی شوند و بسته بندی‌هایی که افراد انجام می‌دهند مورد قبول نخواهد بود. تمام محموله‌ها بایستی پیش از بارگیری با استفاده از دستگاه X Ray اسکن شوند و در داخل بسته بندی ضد آب پیچیده شده و به قسمت بار ارسال شوند. با پالت بندی محموله حمل و جابجایی آنها راحت‌تر خواهد بود. 

زمانی که حمل و نقل وسایل خونه را به شرکت‌های معتبر می‌سپارید، تمامی مراحل ارسال و حمل بار بر اساس قوانین حمل و نقل انجام می‌شود و هیچ نگرانی در مورد انجام مراحل اداری وجود نخواهد داشت. تمامی پرسنل شرکت با قوانین بین المللی و داخلی آشنایی کامل داشته و مراحل را به ترتیب انجام می‌دهند تا در روند ارسال بار هیچ مشکلی به وجود نیاید. 

زمان ارسال و تحویل وسایل منزل از طریق حمل و نقل هوایی 

معمولا حدود 2 هفته طول می کشد تا وسایل منزل به روش ترانزیت هوایی به مقصد برسد. تحویل بار، بارگیری و ترخیص ان مراحل مختلفی دارد، به همین دلیل نمی‌توان زمان دقیقی را برای ارسال وسایل اعلام کرد. در گمرک کشور مبدا بارها مورد بررسی قرار می‌گیرند و پس از بارگیری به فرودگاه مقصد ارسال شده و در کشور مقصد نیز یک بار دیگر بررسی شود.. ممکن است این مرحله کمی با تاخیر انجام شده و زمان بیشتری برای بررسی نیاز باشد. 

هزینه‌های حمل هوایی لوازم منزل 

هزینه حمل هوایی بار برای جابجایی لوازم خانه به چند عامل مهم بستگی دارد. از مهمترین عوامل موثر در تعیین قیمت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حجم و وزن بار 
  • مسافت میان کشور مبدا تا مقصد 
  • ایرلاین و نوع هواپیمای انتخاب شده برای ارسال بار 
  • قوانین و مقررات گمرکی کشور مقصد 
  • هزینه‌های بسته بندی 
  • هزینه‌های انجام مراحل اداری و …
  • هزینه بارگیری، تخلیه و ترخیص بار و حمل بار تا فرودگاه 
  • بیمه 

روش محاسبه هزینه حمل و نقل هوایی وسایل منزل 

دقت داشته باشید که هزینه حمل هوایی بار به اروپا با توجه به عوامل ذکر شده در بخش قبل محاسبه می‌شود. اما این که بار شما از نظر مادی چقدر ارزش داشت باشد از دیگر عواملی است که در قیمت نهایی تاثیر دارد. هر بار بر اساس وزن و حجم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و پس از انجام مراحل بسته بندی و بارگیری و … هزینه نهایی محاسبه شده و به مشتری اعلام می‌شود. 

مدارک مورد نیاز برای حمل هوایی لوازم منزل 

در صورتی که قصد دارید برخی از لوازم و وسایل خانه را به روش هوایی به کشور دیگری بفرستید، بایستی مدارک زیر را به شرکت ارائه دهید: 

  • پاسپورت و کارت ملی فرد 
  • بلیط 
  • دریافت مجوز از گمرک برای ارسال بار 
  • اصل بارنامه 
  • ارائه لیست وسایل منزل 

برای اطلاع از شرایط ارسال و سایر مدارک مورد نیاز با کارشناسان ما در شرکت البرز کارگو در تماس باشید. 

طریقه بسته بندی وسایل خانه برای ارسال هوایی به خارج از کشور 

در زمان بسته بندی لوازم باید دقت داشته باشید که لوازم باید به صورتی بسته بندی شوند که در اثر حرکت و تکان خوردن آسیب نبینند. البته بسته بندی بر اساس استانداردهای حمل و نقل هوایی انجام می‌شود تا لوازم و اسباب منزل سالم به مقصد برسند. در صورتی که برخی از وسایل دارای جعبه هستند آنها را همراه با جعبه به بخش بسته بندی تحویل دهید. 

تشریفات گمرکی برای حمل و نقل هوایی وسایل منزل 

حضور مسافر یا یکی از اقوام نزدیک وی در زمان تحویل بار الزامی است. البته شرکت البرز کارگو برای رفاه حال مشتریان خود بخش زیادی از مراحل را بر عهده گرفته و بدون نیاز به حضور مسافر تمامی مراحل تحویل، بارگیری و … را انجام می‌دهد. بدین ترتیب مسافران با خیالی آسوده می‌توانند سفر خود را آغاز کنند و شرکت باقی مراحل را انجام داده و ایشان را از روند ارسال بار مطلع خواهد کرد. 

مراحل حمل لوازم منزل به خارج از کشور 

مراحل ارسال وسایل خانه به خارج از کشور به روش کارگو هوایی به شرح زیر است: 

  • روش حمل و نقل انتخاب شده و شرکت با ایرلاین‌های مربوطه برای ارسال بار هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهد 
  • لیستی از لوازم و بسته بندی‌های انجام شده تهیه می‌شود 
  • مراحل اداری برای صدور گواهینامه بین المللی و مجوزهای لازم انجام می‌شود
  • تشریفات گمرکی توسط کارکنان شرکت انجام شده و بار تحویل داده می‌شود
  • بارنامه صادر شده و پس از صدور بیمه نامه بارگیری آغاز می‌شود
  • هزینه حمل و نقل هوایی محاسبه و پرداخت می‌گردد
  • بار در فرودگاه مقصد تخلیه شده و پس از طی مراحل اداری به مشتری تحویل داده می‌شود.

آیا تهیه لیست از وسایل خانه قبل از ارسال هوایی ضروری است؟ 

تهیه لیست و شماره گذاری تمامی محموله در زمان حمل هوایی بار به کانادا کمک می‌کند تا در صورت بروز هرگونه مشکل به راحتی بتواند از کشور مبدا و کشور مقصد برای رفع مشکل پیگیری‌های لازم را انجام داد. تهیه لیست بر عهده شرکت بوده و اطلاعات آن در اختیار صاحب بار قرار داده می‌شود. 

بارنامه هوایی برای لوازم منزل چیست و چگونه صادر می‌شود؟ 

بارنامه یک رسید معتبر است که توسط مامور گمرک و پس از بررسی محموله صادر می‌شود. در این رسید تمامی اطلاعات بار، فرستنده، گیرنده و کد بارنامه به همراه سایر اطلاعات ضروری درج شده است. این بارنامه برای خروج بار از کشور الزامی است. البته تمامی این مراحل از دریافت مجوز تا بارنامه را پرسنل البرز کارگو انجام می‌دهند و پس از اتمام کار فرستنده و گیرنده از نتیجه ارسال بار مطلع خواهند شد. 

مراحل حمل و نقل هوایی وسایل منزل

حمل و نقل هوایی وسایل منزل معمولاً توسط شرکت‌های حمل و نقل هوایی یا خدمات حمل و نقل بین المللی انجام می‌شود. در اینجا چند مرحله کلی برای حمل و نقل هوایی وسایل منزل را توضیح می‌دهم:

1. برنامه‌ریزی

این مرحله شامل بررسی و برنامه‌ریزی جزئیات حمل و نقل است. شما باید با شرکت حمل و نقل هوایی تماس بگیرید و جزئیات مانند مقصد نهایی، تاریخ و زمان مورد نیاز برای حمل و نقل، حجم و وزن بسته‌ها و هر نیاز خاص دیگر را مطرح کنید.

2. بسته‌بندی

وسایل منزل باید صحیح و محکم بسته‌بندی شوند تا در حین حمل و نقل آسیب نبینند. استفاده از جعبه‌های مقاوم، مواد پر کننده محافظ مانند فوم یا بادکنک، و استفاده از مواد نفوذناپذیر برای بسته‌بندی الکترونیکی یا شیشه‌ها می‌تواند مفید باشد. همچنین، باید لیست محتویات هر بسته را برچسب‌گذاری کنید.

3. تحویل به شرکت حمل و نقل هوایی

شما باید بسته‌ها را به شرکت حمل و نقل هوایی تحویل دهید. معمولاً شما می‌توانید بسته‌ها را به نزدیکترین ایستگاه یا شعبه شرکت حمل و نقل هوایی ببرید و آنها را تحویل دهید.

4. حمل و نقل

بسته‌ها پس از تحویل به شرکت حمل و نقل هوایی، با استفاده از هواپیماها به مقصد نهایی حمل می‌شوند. در اینجا، شرکت حمل و نقل هوایی مسئولیت مراقبت و حمل و نقل بسته‌ها را برعهده دارد.

5. تخلیه و تحویل

پس از رسیدن بسته‌ها به مقصد، آنها از هواپیما تخلیه می‌شوند و به مقصد نهایی حمل می‌شوند. شما باید با شرکت حمل و نقل هوایی هماهنگ کنید تا زمان و مکان تحویل را تعیین کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *