مقاله

حمل بار به ازبکستان

حمل بار به ازبکستان | البرز کارگو

هلدینگ البرز کارگو مجموعه‌ای از شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی است که به صورت تخصصی در حمل بار به ازبکستان و سایر کشورهای جهان فعالیت می‌کند.
هلدینگ البرز آمادگی دارد تا انواع بار‌ها را به صورت هوایی زمینی دریایی و ریلی به سراسر کشورهای جهان ارسال کند و با داشتن شرکای بین المللی خود سعی در ارائه بهترین کیفیت و خدمات را دارد. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره‌های سایت تماس بگیرید.


02122270094


02122270095

حمل بار به ازبکستان به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص این کشور نسبت به ایران، در طی چند سال اخیر بسیار مورد توجه تجار و بازرگانان قرار گرفته است. راههای مختلفی برای حمل بار پیش روی این عزیزان قرار دارد اما اینکه کدام روش به صرفه‌تر و ارزانتر است و یا اینکه با استفاده از کدام سیستم حمل و نقلی بار سریعتر و به سلامت به مقصد میرسد، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین دلیل است که معمولا تجار بر اساس نوع محموله‌ای که قرار است به کشور ازبکستان ارسال شود، به دنبال یافتن بهترین راه حمل و نقل هستند.

نحوه حمل بار به ازبکستان

در مورد نحوه حمل بار به ازبکستان، گزینه‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارد. اما با نگاهی جزئی به نقشه و یا حتی با در نظر گرفتن این نکته که ازبکستان همسایه شمال شرقی ترکمنستان است، متوجه خواهید شد که این کشور مرز آبی ندارد. به همین دلیل امکان استفاده از حمل و نقل دریایی برای تجارت و حمل بار به این کشور، امری ناممکن است. پس باید مسیرهای دیگر را بررسی کرد.

البته میتوان از حمل و نقل ترکیبی و مسیری کمی طولانی تر برای این کار استفاده کرد که از کشورهای دارای مرز آبی به عنوان کشور واسطه و مقصد اولیه از مسیر آبی و در ادامه با استفاده از سایر روشهای حمل و نقل بار مانند حمل و نقل ریلی را به مقصد نهایی رساند.  

به طور کلی برای حمل بار به ازبکستان امکان استفاده از هر یک از روش های حمل و نقل هوایی، جاده‌ای و ریلی استفاده نمود. از میان این راهها، چنانچه بودجه کافی در اختیار داشته باشید، با استفاده از حمل و نقل هوایی سرعت انتقال و اطمینان جهت جابجایی محموله تجاری شما بیشتر خواهد بود. 

در ادامه در مورد هزینه‌های مربوط به حمل بار بیشتر صحبت خواهیم کرد تا با اطلاع از این موارد، بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید. 

هزینه حمل بار به ازبکستان

مسلما هزینه حمل بار به ازبکستان به عوامل مختلفی بستگی دارد که به صورت تیتروار عبارتند از:

  • نوع سیستم حمل و نقل بار از ایران به ازبکستان
  • بیمه باربری (مهمترین اقدامی که باید قبل از ارسال بار انجام شود) 
  • فاصله مکانی شهر مبدا (ایران) و شهر مقصد (ازبکستان)
  • مقدار بار از نظر وزن و حجم
  • نوع کالای تجاری 
  • ارزش مالی بار 
  • مدت زمان لازم برای حمل بار از مبدا به مقصد
  • زمان انتقال بار و شرایط آب و هوایی
  • هزینه‌های گمرکی

در این میان، هزینه‌های مربوط به مدت زمان حمل بار، گمرک و تا حدودی شرایط آب و هوایی، در ارتباط مستقیم با نوع سیستم حمل و نقلی انتخابی برای حمل بار به ازبکستان هستند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که موارد ذکر شده برای بارهای با تناژ بالا بوده و چنانچه قرار است مقدار کمی بار تجاری را با خود حمل کنید روشی ارزانتر نیز برای شما وجود دارد.

اگر مقدار باری که قرار است به مقصد ازبکستان ببرید در حد چند کیلوگرم ولی بیشتر از بار مجاز برای انتقال با هواپیما باشد، میتوانید به عنوان مسافر از آژانس هواپیمایی خود و یا شرکت های حمل و نقلی، درخواست فریت بار هوایی نمایید. به این ترتیب، شما تنها با پرداخت مبلغ کمی به عنوان گمرک فرودگاهی و با دریافت بارنامه هوایی، محموله تجاری خود را به مقصد می‌رسانید.

   شرایط حمل بار به ازبکستان

از آنجا که روابط تجاری میان ایران و ازبکستان در چند سال اخیر، رونق یافته است، بنابراین شرایط حمل بار به ازبکستان نیز ساده‌تر از گذشته شده. اما نه تنها برای این کشور، بلکه برای صادرات به هر کشور دیگری، باید در ابتدا نسبت به نوع کالای ارسالی اطلاعاتی کسب نمایید. 

با توجه به اینکه هر کشور، دارای قوانین و قواعد مخصوص به خود است، بنابراین طبیعی است که برای واردات کالا نیز قوانین خاصی داشته باشند و حتی برخی محدودیتها و ممنوعیت ها را در این زمینه برای تاجران بین‌المللی اعمال نمایند. 

بنابراین چنانچه قصد تجارت و حمل بار به ازبکستان را دارید ابتدا در مورد اینکه کدام کالا می‌تواند در کشور مقصد پرفروش تر باشد و مهم تر از همه اینکه ممنوعیت‌های کالاهای وارداتی به کشور ازبکستان چه چیزهایی هستند، اطلاعات لازم را جمع آوری نمایید. 

 برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، مشاورین البرز کارگو، همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند تا با خیالی آسوده و با انتخاب بهترین و مقرون به صرفه‌ترین روش، تجارتی پرسود داشته باشید.

 مدارک و مجوزهای لازم برای حمل بار به ازبکستان

، برای اینکه بتوانید، کالای خود را برای فروش به مقصد کشور تاجیکستان انتقال دهید، باید مدارک و مجوزهای زیر را قبل از هر اقدامی تهیه نمایید:

  1. مجوز یا گواهی صادرات و واردات از کشور مبدا و مقصد (مهمترین مجوز و مدارکی که باید به همراه داشته باشید)
  2. بارنامه (نامهای شامل تمام اطلاعات مربوط به نوع سیستم حمل و نقل، نام و مشخصات شرکت حمل و نقل مسئول انتقال بار، مشخصات کامل بار، نشانی کامل مبدا بارگیری و مقصد تحویل بار)
  3. فاکتور فروش (فاکتور حاوی اطلاعات کامل در مورد تعداد، وزن و جنس کالا و ارزش مالی آن که به تایید طرفین معامله رسیده باشد)
  4. کارت بازرگانی
  5. بیمه باربری (با ذکر نوع بار و شیوه حمل بار)

همانگونه که در ابتدای این بخش ذکر شد، این مدارک تنها بخشی از مجوزهای لازم برای صادرات به ازبکستان بوده و مدارک و مجوزهای لازم اضافی را باید پس از دریافت مشاوره از مشاورین البرز کارگو فراهم نمایید. 


02122270094


02122270095

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *