مقاله

حمل بار به عراق

حمل بار به عراق

هلدینگ البرز کارگو یک شرکت حمل و نقل بین المللی است که خدمات حمل بار را به کشورهای مختلف ارائه می دهد. این شرکت دارای تجربه و تخصص در زمینه حمل و نقل بار به عراق است و می تواند بسته ها و بارهای شما را با کیفیت و سرعت مناسب به مقصد مورد نظر در عراق منتقل کند.

توصیه می شود که با مشاوران هلدینگ البرز کارگو در ارتباط باشید تا با شما همراه باشند و کمک کنند تا روند حمل بار شما به عراق به سرعت و با اطمینان بیشتری صورت گیرد.


شماره تماس هلدینگ البرز کارگو


از چه روشی برای حمل بار به عراق استفاده کنیم؟

با بهبود اوضاع داخلی عراق، روابط تجاری میان ما و این کشور نیز افزایش یافته و به یکی از مقاصد تجاری بازرگانان ایرانی تبدیل شده است. فاصله کوتاه‌تر موجود میان شهرهای مبدا و مقصد، در مقایسه با سایر کشورها، موجب شده است تا افرادی که قصد حمل بار به عراق و یا ارسال هر گونه محموله به این کشور را دارند، به دنبال یافتن بهترین روش برای این کار باشند.

روزانه مقدار زیادی از صنایع دستی، محصولات کشاورزی و صنعتی و بسیاری دیگر از تولیدات و کالاهای صادراتی ایران، به منظور فروش در بازارهای عراق به این کشور ارسال می‌شوند. اما نحوه ارسال بار به عراق، می‌تواند با توجه به موارد متفاوت، به شیوه‌های مختلف انجام گیرد. 

کدام روش برای حمل بار به عراق بهتر است؟

همانگونه که اشاره شد، آمار صادرات ایران به عراق در طول چند سال اخیر افزایش قابل توجهی داشته است اما در این میان، یکی از سوالات پرتکرار به ویژه برای تجار تازه کار، نحوه حمل بار به عراق و انتخاب بهترین و مقرون به صرفه ترین روش برای این کار است. چنانچه برای حمل یا ارسال محموله خود، با مشاورین البرز کارگو تماس بگیرید، یکی از راه‌های زیر را به شما پیشنهاد داده و شما را راهنمایی خواهند کرد تا بهترین روش را انتخاب نمایید.

حمل بار به عراق از طریق مسیر های زمینی

از آنجا که مرز زمینی میان عراق و ایران، مرزی طولانی بوده و در مقایسه با سایر کشورهای همسایه، وسعت و امنیت بیشتری دارد، اغلب افراد و بازرگانان ترجیح می‌دهند تا با استفاده از حمل و نقل جاده‌ای کالای خود را به مقصد عراق برسانند. این روش نیز همانند روش‌های دیگر دارای مزایا و معایبی است که می‌خواهیم در ادامه آنها را بررسی کنیم.

در مورد مزایای روش حمل بار به عراق از مسیر زمینی و با استفاده از جاده‌های ترانزیتی، می‌توان به مقرون به صرفه تر بودن این روش اشاره کرد. به ویژه اگر در این مسیر نیاز به تعویض ماشین نداشته باشید و فقط یکبار برای بارگیری در مبدا و تخلیه بار در مقصد هزینه کنید. چنانچه فردی که قرار است به عنوان راننده، بار شما را از مبدا تا مقصد حمل کند، کاربلد بوده و با مسیر آشنایی کافی داشته باشد، کالای تجاری شما را بدون دردسر در مقصد، به گیرنده تحویل خواهد داد. البته چنانچه مسیر طولانی از مبدا تا مرز ایران و عراق داشته باشید، می‌توانید از حمل و نقل ترکیبی برای انتقال بار خود به مرز و از آنجا تا مقصد استفاده کنید. 

برای حمل بار به روش ترکیبی، ابتدا باید با استفاده از یکی از روش‌های حمل و نقل ریلی و یا هوایی، محوله خود را تا مرز یا یکی از شهرهای دارای فرودگاه در کشور عراق منتقل کنید. سپس برای حمل بار تا مقصد، روش دومی را انتخاب نمایید که این کار نیز بسته به مقدار هزینه ای که برای آن در نظر گرفته اید و یا مناسب‌ترین روش در شرایط موجود، باید انجام گیرد. اما به طور معمول، حتی در روش حمل و نقل ترکیبی نیز، گزینه حمل زمینی برای قسمت دوم حمل بار مناسب ترین و رایج ترین گزینه است.

حمل بار به عراق با استفاده از حمل و نقل هوایی

با افزایش فعالیت فرودگاه نجف و اربیل عراق، امکان استفاده از حمل و نقل هوایی برای ارسال هر گونه محموله به این کشور نیز برای افراد عادی و بازرگانان فراهم شده است. البته هنوز محدودیت‌هایی برای این کار وجود دارد که بسته با سیاست‌های داخلی، خارجی و امنیتی هر دو کشور ایران و عراق، ممکن است تحت شرایط و در زمان‌های مختلف، با یکدیگر متفاوت باشند.

 به همین دلیل قبل از اقدام به ارسال بار به عراق از طریق مسیرهای هوایی، بهتر است ابتدا با کارشناسان و مشاورین ما تماس گرفته و پس از دریافت راهنمایی‌های مناسب، محموله خود را به ما بسپارید تا در کمترین زمان ممکن و در مقصد آن را به شما تحویل دهیم.

در صورت مساعد بودن شرایط برای استفاده از روش هوایی برای ارسال کالاهای صادراتی، چنانچه مقدار و وزن کالاهای شما بالا باشد، بهترین و مقرون به صرفه ترین گزینه استفاده از کارگو هوایی خواهد بود. در این حالت بار تجاری شما، با امنیت بسیار بالا و در کمترین زمان ممکن، در مقصد به خودتان و یا طرف تجاری تان تحویل داده خواهد شد.

اما اگر به عنوان مسافر عازم کشور عراق هستید و قصد دارید تا مقدار کمی کالا به عنوان تجارتی کوچک با خود به کشور مقصد حمل کنید، یا برای مدت طولانی قصد اقامت در این کشور را داشته و مقدار بار شما بیشتر از حد مجاز است، پیشنهاد ما به شما استفاده از فریت بار هوایی است. در این صورت هزینه‌های مربوط به گمرک و ارسال اضافه بار از شما دریافت نشده و با کمترین هزینه می‌توانید مقدار بار اضافی خود را در مقصد دریافت نمایید.

 هزینه ارسال بار به عراق چقدر است؟

در مورد برآورد هزینه ارسال بار به عراق باید مواردی موثر در این موضوع را در نظر گرفت و از آنجا که عوامل متعددی در این زمینه دخیل هستند، نمی‌توان مبلغ دقیقی برای این کار تعیین نمود.

از جمله عوامل موثر در میزان هزینه‌های حمل بار به عراق می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • روش حمل و نقلی: یکی از مهمترین نکاتی که در برآورد هزینه‌ها باید به آن دقت نمود، نوع روش حمل و نقلی است که برای ارسال محموله تجاری خود تصمیم دارید از آن استفاده نمایید. طبیعتا ارسال بار از طریق هوایی و حتی ترکیبی، در مقایسه با استفاده صرف از روش زمینی، برای شما هزینه بیشتری در بر خواهد داشت.
  • نوع کالا و بسته بندی مورد نیاز آن: می‌دانید که هر محصولی را نمی توان با هر نوع بسته بندی از جایی به جای دیگر منتقل نمود. بنابراین با توجه به نوع ماده و کالایی که قرار است آن را به عراق ارسال کنید، نوع بسته بندی و مراقبت مورد نیاز و در نتیجه هزینه ارسال متفاوت خواهد بود.

از دیگر نکات و موارد موثر در هزینه حمل بار به عراق، می‌توان به بیمه باربری، هزینه‌های مربوط به انبارداری، بارگیری و تخلیه بار اشاره نمود. 

مدارک مورد نیاز برای حمل بار به عراق

نه تنها به مقصد عراق، بلکه برای ارسال بار به هر کشور خارجی دیگر، شما باید مدارک و مجوزهایی را ارائه نماید که تایید کننده قانونی بودن فعالیت صادراتی شما باشد. در مورد حمل بار به عراق این مدارک عبارتند از:

  • مجوز صادرات
  • گواهی مبدا
  • لیست کالای ارسالی
  • مشخصات کالا از جمله وزن و نوع کالا
  • فاکتور کالا که نشان دهنده ارزش مالی محموله باشد
  • اصل و کپی بارنامه
  • اصل و کپی کارت بازرگانی

ممکن است بسته به نوع بار و نوع روش انتخابی شما برای ارسال، مدارک و مجوزهای دیگری نیز مورد نیاز باشد که مشاورین البرز کارگو، تمام این موارد و نکات را جزء به جزء به شما یادآور خواهد شد. 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *